Alkohol na diecie. Wpływ alkoholu na odchudzanie.

Alkohol jest formą relaxu, przyjemności i już nie wielka jego ilość sprawia, że stajemy się rozluźnieni, bardziej pewniejsi siebie. Jednak jeżeli chcesz schudnąć, powinieneś pamiętać, że alkohol znacząco utrudnia utratę wagi. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy jaki wpływ na dietę mają różnego rodzaju trunki.

Przykładowa kaloryczność alkoholi

Piwo jasne 500 ml- 220 kcal

Piwo ciemne 500 ml- 380 kcal

Czysta wódka -50 ml -120 kcal

Whisky-50 ml -110 kcal

Koniak -50 ml-160 kcal

Gin-50 ml-130 kcal

Wino wytrawne białe-150 ml -100 kcal

Wino wytrawne czerwone -150 ml-100 kcal

Wino półsłodkie czerwone -150 ml-145 kcal

Wino musujące/szampan-100 ml- 76 kcal

 

Jak widzicie alkohol sam w sobie ma sporo kalorii, ale pamiętajmy także, że alkohol bardzo pobudza apetyt – w szczególności piwo-co może skutkować podjadaniem różnych przekąsek, typu chipsy, paluszki czy też pizzy, więc jeżeli jeszcze dodamy kaloryczność produktów, które zjemy pod jego wpływem wyjdzie nam już spora suma.

Np: 2 piwa + średnia wielkości paczka chipsów = około 950 kcal !

Dodatkowo, jeśli pijemy alkohol w formie drinków z dodatkiem kolorowych napojów typu coca-cola, to kaloryczność takiego alkoholu znacząco wzrasta- pół szklanki coli +50 ml czystej wódki= 240 kcal, dodajmy jeszcze kawałek pizzy (150 g) to wyjdzie nam razem około 600 kcal! Zaskoczeni?

Jeszcze jedna kwestia związana z piciem alkoholu..”buszowanie w lodówce” po powrocie z imprezy.. znacie to? Takie nocne podjadanie na alkoholu, bez wątpienia źle wpłynie na naszą sylwetkę.

Wpływ alkoholu na metabolizm

Wszyscy wiemy, że wątroba jest organem odpowiedzialnym za metabolizowanie. Jednak wszystkie przemiany zachodzą w określonej kolejności : toksyny, alkohol a na końcu tłuszcz. Jeżeli zatem pijemy napoje wysokoprocentowe spowalniamy metabolizm tłuszczy a efekt ten może utrzymywać się nawet do 24 godzin po spożyciu alkoholu!

Jak widać alkohol może zrujnować twoje całotygodniowe starania z odchudzaniem i trzeba się z tym faktem, niestety, pogodzić…

Czy zabraniam moim podopiecznym pić alkohol jeżeli trafi się od czasu do czasu impreza? Niee, o ile „zakrapiane” spotkania nie pojawiają się zbyt często. Pamiętajmy zatem aby jak ze wszystkim  zachować umiar..

 

 

 

 

Udostępnij: