Dynia to nie tylko ozdoba w Halloween ale także skarbnica minerałów i witamin. To bogactwo przede wszystkim beta -karotenu należącego do przeciwutleniaczy, które odpowiadają m.in. za opóźnienie procesów starzenia się oraz hamują rozwój nowotworów.Im bardziej intensywny kolor miąższu, tym więcej tej witaminy.

W dyni oprócz witaminy A jest cała masa innych witamin, przede wszystkim z grupy B oraz kolejnych przeciwutleniaczy takich jak witamina E i C. Dynia jest bogata w pierwiastki takie jak:

-potas

-wapń

-magnez

-żelazo

-cynk

Dynia jest niskokaloryczna, w 100 g znajduje się tylko 28 kcal, ale dzięki zawartości błonnika zapewnia sytość na dłuższy czas. Jest zatem doskonałym owocem, dla osób będących na diecie redukcyjnej.

Ma jednak wysoki indeks glikemiczny, dlatego cukrzycy, insulinooporni powinni ograniczać jej spożycie lub komponować  tak posiłki aby obniżały wartość indeksu.

Dynia jest idealna przy zaparciach, ponieważ reguluje pracę jelit.

Polecana jest między innymi osobom z miażdżycą i nadciśnieniem tętniczym, obniża cholesterol i pomaga usuwać nadmiar wody z organizmu.

Witamina A zawarta w dyni odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie wzroku, zapobiegając także powstawaniu chorób oka takich jak zaćma.

Dynia jednak to nie tylko miąższ. W pestkach dyni znajdziemy także duże ilości cennych składników odżywczych i niezbędnych dla naszego zdrowia kwasów tłuszczowych. Pestki dyni to przede wszystkim doskonałe źródło cynku, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu a jego niedobór przyczynia się do wielu schorzeń.

Zachęcam was do korzystania z jej dobrodziejstw.

Udostępnij: