Jak pozbyć się cellulitu?

Jeśli myślisz, że tylko ty borykasz się z tym problemem to uwierz mi nie jesteś sama! Cellulit to zmora prawie każdej kobiety i to bez względu na wiek i na to czy jest ona szczupła czy otyła.

Cellulit to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, co zaburza przepływ krwi i limfy oraz powoduje odkładanie się toksyn i zatrzymanie wody. Najczęściej atakuje pośladki, biodra i nogi, czasami także ramiona.

Cellulit dzielimy na dwa rodzaje

Cellulit wodny, którego najczęstszą przyczyną są zaburzenia hormonalne, przyjmowanie antykoncepcji, brak ruchu i nie odpowiednia dieta.

Cellulit tłuszczowy, zwany też lipidowym pojawia się, gdy organizm magazynuje zbyt wiele tkanki tłuszczowej.

 

Jak zatem radzić sobie z uporczywym cellulitem?

 

1.Pij wodę!

Ważne aby pić wystarczającą ilość wody, co najmniej 2 litry dziennie. Woda bowiem wypukuje toksyny z naszego organizmu, które w dużym stopniu przyczyniają się do powstawania cellulitu. Picie odpowiedniej ilości wody poprawi przepływ limfy, odżywi i nawilży naszą skórę.

2.Dieta

Dieta jest bardzo ważnym elementem w walce z cellulitem. Najlepiej całkowicie wyeliminować  z naszej diety produkty wysoko przetworzone, cukier, słodycze, fast foody, chipsy, ograniczyć spożywanie soli i alkoholu. Produkty, które warto natomiast włączyć do swoich posiłków to z pewnością warzywa zielone i czerwone, owoce, produkty pełnoziarniste, które są bogate w witaminy i błonnik oraz zdrowe tłuszcze.

Pamiętaj jednak, że owoce zawierają sporą ilość cukru i należy spożywać je w rozsądnych ilościach. Najlepiej wprowadź do diety owoce jagodowe takie jak: maliny, jagody, truskawki, borówki oraz owoce cytrusowe takie jak np: grejpfruty, które jak wiemy wspomagają odchudzanie, mają działanie oczyszczające, pozytywnie wpływają na krążenie oraz są źródłem witaminy C, która uczestniczy w produkcji kolagenu dzięki któremu skóra stanie się gładka i napięta.

3. Aktywność fizyczna

Najskuteczniejszym jednak sposobem zapobiegania i pozbycia się cellulitu jest nie tylko odżywianie ale i aktywność fizyczna. Ćwiczenia nie tylko spalają tkankę tłuszczową ale także przyspieszają metabolizm, poprawiają krążenie krwi oraz uelastyczniają naszą  skórę. Ważna jest jednak systematyczność, wtedy osiągniesz najlepsze efekty!

4. Pielęgnacja ciała od zewnątrz

Przy walce z cellulitem warto działać nie tylko od wewnątrz ale i od zewnątrz. Świetnym sposobem jest masaż nóg i pośladków przy użyciu szczotki, rękawicy lub masażera. Masaż poprawi krążenie krwi oraz wpłynie na prawidłowy przepływ limfy.

Regularne peelingowanie ciała to też bardzo ważny element w walce z „pomarańczową skórką”.  Peeling poprawi krążenie, przyśpieszy usuwanie toksyn oraz złogów tłuszczu. Ponadto, skóra wypeelingowana lepiej wchłonie substancje aktywne w kremie. Peeling na cellulit bez problemu możesz sama zrobić w domu np:z kawy.

Gdy ciało jest już speelingowane zadabaj o jego nawilżenie, odżywienie jak i ujędrnienie. Służą do tego różnego  rodzaju kremy, żele, masła antycellulitowe. Dobry krem powinien zawierać takie składniki, które  wzmacniają naczynka, poprawiają mikrokrażenie, wzmacniają, poprawiając napięcie i sprężystość skóry.

Jakie składniki powinny znaleźć się  w kremach na cellulit?

-kofeina

-algi

-rutyna

-ekstrakt z bluszczu

-cynamon

-retinol

-wyciąg z miłorząbu

Stosując preparaty na cellulit pamiętaj  o właściwym sposobie ich nakładania. Masujemy uda i pośladki okreżnymi ruchami, kierując się zawsze ku górze.

Jeżeli chcesz cieszyć się piękną, gładką  skórą pamiętaj o systematyczności stosowania takich kremów.

Jednak aby osiągnąć jak najbardziej zadowalające efekty, optymalnym rozwiązaniem jest połączenie odpowiedniej diety, aktywności fizycznej z właściwą pielęgnacją ciała.

Cellulit a hormony

Jeśli pomimo diety i aktywności fizycznej borykasz się z nadmiernym cellulitem, zalecam Ci wykonanie badań hormonów plciowych, bo być może problemem jest przewaga estrogenowa, która może być przyczyną tworzenia się cellulitu.

Udostępnij: