Postanowienia noworoczne- Schudnę w Nowym Roku

Zgodzicie się chyba ze mną, że dieta i ćwiczenia to chyba najbardziej popularne postanowienia noworoczne. Co zatem zrobić aby nie stracić zapału i wytrwać w swoich postanowieniach?

Najważniejszy jest cel.

Już na początku powinnaś ustalić sobie cel, który musi być realistyczny i dla Ciebie osiągalny.

Najlepiej jest przyjąć metodę „małych kroków”, ustalić sobie krótkoterminowe cele np: schudnę 2-3 kilo do końca stycznia a nie, że schudnę 25 kg do wakacji. Takie długoterminowe założenia mogą spowodować, że twoja motywacja bardzo szybko zacznie spadać a z czasem okaże się taka słaba, że zrezygnujesz z odchudzania. Natomiast gdy zobaczysz już nawet niewielkie efekty swojej pracy, to na pewno zmobilizuje cię to do dalszego działania.

Aby osiągnąć cel najlepiej opracuj plan. Ważne aby go dobrze skonstruować i krok po kroku go realizować aż w końcu twój cel zostanie osiągnięty. W ustaleniu diety pomogą ci różne ogólnodostępne aplikacje, kalkulatory itp. Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach, nie wiesz jak skomponować pełnowartościowy posiłek poproś koleżankę, która już odniosła sukces, udaj się do dietetyka lub kogoś kto się na tym zna.

Nie stawiaj sobie zbyt wysokich poprzeczek typu: „Będę od nowego roku biegała 60 min dziennie, siedem razy w tygodniu” jeżeli w poprzednim roku nie przebiegłaś ani kilometra. W praktyce będzie to wyglądało tak, że jeżeli nie osiągniesz tego co sobie zaplanowałaś bardzo szybko odpuścisz.

Jeżeli nigdy nie biegałaś zacznij od szybkich spacerów, wyznaczaj sobie osiągalne cele i stopniowo je zwiększaj.

Motywację warto wesprzeć poprzez prowadzenie notatek, dzięki którym będziesz miała kontrolę nad tym ile jesz, co jesz, po czym jak się czujesz, takie zapiski pozwolą ci się zorientować jakie błędy popełniłaś a także poznać lepiej swój organizm.

Każdego dnia zaznaczaj w notesie, kalendarzu, co udało ci się osiągnąć, z czym sobie danego dnia nie poradziłaś. Warto także powiesić plan działania w widocznym dla ciebie miejscu np: lodówce i odhaczać codziennie co udało ci się z niego zrealizować. Jest to naprawdę świetna motywacja.

Pobierz plan

Wyobraź sobie siebie w przyszłości.

Metoda, która wspiera motywację do odchudzania jest wizualizacja. Wyobraź sobie siebie jak będziesz wyglądać po zakończeniu odchudzania. Jak będziesz się czuła? Jak inni będą na Ciebie patrzeć. Niech będą to pozytywne obrazy. Przypomnij sobie jak to było klika lat temu, kiedy miałaś kilka kilogramów mniej i jak cieszyłaś się z płaskiego brzuszka.

Inspiruj się

Dla niektórych doskonałą motywacją może okazać się oglądanie zdjęć, filmów z  sylwetkami, które wam się podobają, a także czytanie czasopism o zdrowiu i diecie.

Jednym ze sposobów jest także kupienie sobie spodni o jeden lub dwa rozmiary mniejsze, możesz także wyjąć z szafy swoje ulubione ubrania, w które kiedyś wchodziłaś a na ten moment nie jesteś wstanie się w nie zmieścić. Jak dla mnie jest to bardzo dobra motywacja do osiągnięcia celu…

Ważne jest też aby się nie poddawać, gdy zdarzy się dzień słabości. Absolutnie! Zapomnij o tym i idź dalej.

Wierzę w Was i życzę Wam tego, abyście wytrwały w swoim postanowieniu noworocznym. Bądźcie pozytywnie nastawione a na pewno się Wam uda.

 

Udostępnij: