Tryptofan na lepszy sen i depresję

Masz problemy z zasypianiem? Często budzisz się w środku nocy? A może dopadła Cię depresja?

Warto zatem aby zadbać o odpowiednią podaż tryptofanu w diecie.

Tryptofan należy do aminokwasów egzogennych, czyli takich których organizm sam nie jest w stanie wyprodukować i  dlatego musimy go dostarczać wraz z pożywieniem. Niedobór tego aminokwasu może powodować zaburzenia układu nerwowego, problemy ze snem a nawet depresję.

Tryptofan jest prekursorem serotoniny, zwanej „hormonem szczęścia”. Oznacza to, że ilość wytwarzanej w organizmie serotoniny zależy od tego ile spożyjemy tryptofanu. Niska serotonina jest powszechnie uważana za główną przyczynę depresji i stanów lękowych. Gdy poziom serotoniny jest niski produkowane jest także mniej melatoniny, czyli hormonu, który odpowiada za regulacje rytmu snu i czuwania.

Jednak należy wiedzieć, że na wydzielanie melatoniny oprócz odpowiedniego poziomu serotoniny ma wpływ światło. Melatonina jest bowiem hormonem wytwarzanym prawie wyłącznie w ciemności. Wystawianie się zatem w nocy na światło w szczególności światło niebieskie, będzie prowadzić do zahamowania produkcji melatoniny.

Oglądanie telewizji do późna, przeglądanie telefonu, patrzenie na ekran komputera przed snem, to wszystko będzie zaburzać nam produkcje melatoniny i wpływać na jakość naszego snu. Zadbajmy, więc oto aby w pomieszczeniu w którym będziemy spać było ciemno. Zasłońcie okna, zgaście wszystkie lampki a nawet wyłączcie urządzenia z zasilania, które  także emitują niebieskie światło z diod LED.

Ponadto bardzo istotna w tym całym szklaku przemian jest witamina B6. Nie dojdzie do konwersji tryptofanu do serotoniny bez witaminy B6. Ważną także rolę w przekształcaniu tryptofanu odgrywa magnez i witamina C.

 

TRYPTOFAN+WITAMINA B6+🌞=SEROTONINA-MELATONINA= DOBRY SEN I DOBRY HUMOR 😊

 

Źródła tryptofanu:

-banany

-płatki owsiane

-ryby

-drób

-jaja

-parmezan

-pestki dyni

-nasiona sezamu

-orzechy

Zadbaj o zdrowy sen i dobre samopoczucie, wprowadzając powyższe produkty do swojej codziennej diety.

 

 

Udostępnij: